Grafika és trailer elemzés
Grafika és trailer
Ahogy már említettem a legelső modulomban Spyro mint első rész, igen kellemes grafikának „örvend”. Lássuk először a háttérképet és a magát a környezetet. Mint szinte mindegyik részének, szerencsére, nincs sík háttere. Jelenesetben a Spyro lég háttért kapott, amit úgy értek, egy-egy pálya egy szigetet jelképez, így tenger/óceán veszi körül. Vegyük például a Cliff Town-t, a háttér csupán az ég, és egy nap, illetve felhők, amerre nézzel csak azt látsz. A stone hill igen ötletes határt kapott. A várfalon folytatódna a hatalmas legelő, de virtuális falak úgynevezett pajzs választja el. Valamint igen változatos. Egy kövekkel kirakott utat, is szépen megcsinálták, a játékhoz képest. A fákat próbálták meseszerűvé tenni. Artisansban vannak tulipánok - ami egy igen nagy lépés a textúrák világában - , amit nagyon jól megcsináltak 3D-ben. Sok PlayStationos 1-es játék megirigyelhetné amit a Spyroval tettek. Egyetlen bökkenő számomra a víz kinézete, hasonlít egy jó tömör lekvárra, szerencsére nincs rá szükségünk mivel Spyro nem tud úszni, ezt a Spyro2-től már szépen javítják. :)
Textúrák - kicsit részletesebben
Nagy előrehaladás, hiszen a legtöbb PlayStation 1-es első játék - kiadásokban, hiányzik a textúra. Egyik legfontosabb, hogy vannak tulipánok (artisans - home). Ezek apró kis próbálkozások amik elég jól sikerültek. Ha rálehellünk tűzzel természetesen kromos lesz, és lekonyul.
Amikor repülünk megjelenik egy igen fontos dolog, amit már a Spyro összes részéből kihagytak! Repülés közben, ha a vízhez közelebb megyünk hasítja a vizet Spyro. Valamint amikor valamilyen nedves anyagba esünk, és az megpróbál elnyelni, apró vízcseppek csapódnak fel. Ezt természetesen a Spyro -tól folyton fejlesztik, de talán a Spyro the dragon részének a legjobb..:)
Karakterek
Nézzük most a karaktereket; egész jók, főleg Spyro. Alap kinézete: lilás kék, pirosas szárnylebeny, sárga taréj és bunkó a farkán. Sajnos vettem észre, hogy a játék végére kezdtek a készítők elég úgymond lusták lenni, mivel több sárkány megjelent egyszerre, vagyis ugyanazt a karaktert kapták. Az ellenségek ugyanolyanok sok helyen, általában egy-egy Otthon világhoz kötött jellemzés ugyanolyan mint az ellenség külleme.
Ha a fejlődést, évet és a játék idejét vesszük alapul 10/8 pontot adnék a Spyro the dragonnak. Azért vontam le két pontot, mert Artisansban voltak rendkivül rövid pályák, és a víz textúrát is meglehetett volna csinálni. A másik azért, mert mikor kiszabadítottunk egy sárkányt, én szerintem segíthettek volna Spyronak. Persze ezek mind kicsi hibák, hiányosságok. :)
by:DarkCynder
|