Erők, lehelletek
Mint tudjuk, nem csak Spyronak, hanem Cyndernek is vannak erői, amit Melafortól kapott. Hogy hogyan lehet őket kezelni leírom.
A lehelletek kiválasztását a jobbra, balra, fel, le gombokkal tudod kiválasztani.
Az Erőteljesebb fokozatokat a tapasztalatokkal lehet fejleszteni.

Tűz - Fire : Spyro ezzel az elemmel ismerkedett meg először a játékban. Ignitus tanította ki. DotD-ban csodálatosan megváltozott a tűz ereje. A sima erejét a kontroller R2 gombjával tudod kiengedni. Tapasztalatok növése esetén, valamivel több ereje lesz.
Az erősebb tűz, az úgynevezet tűzgolyó. A kontroller R1-es gomblyával tudod indítani, ha a tapasztalatos minimum az első rekeszt eléri. Sokkal erősebb, és kisebb ellenségeket, lásd: grublinok, gyorsabban elpusztítja. Spyro szinte tűzzé válik, és golyóként csapódik bele az ellenségbe.
Jég - Ice: Spyro harmadjára ismerkedett meg vele, Ciryl társaságában tanulhatta meg. A jég sima ereje, az R2-vel, jégcsapokat lehet az ellenfélre lehellni, ami lelassítja annak támadását. Az erősebb része, szintén az R1, ez egy jégtornádó, s közben jégcsapok állnak ki belőle.
Föld - Earth: A föld a negyedik elem. Terrador tanította meg Spyronak. Talán a legpraktikusabb elem, hiszen sima erejével (R2) egy föld labdában vagyunk, így nem tudnak minket bántani, valamint, miközben ugrunk, a föld nagyot dobban, s az ellenséget sebezhetővé teszi. Az erősebb föld (R1) hasonló mint a Jég sima ereje, csak közben föld darabokat lehellünk az ellenségre, nagy robbanás kíséretében.
Elektromosság - electric : A második elem, Volteer, elektromos sárkánnyal tanulhattuk meg. Sima erejével (R2) az ellenséget rendkivül sebezhetővé teszi, hosszú ideig, az áramtól remeg, miközben nyugodtan bánthatjuk. Az erősebb ereje (R1) egy hatalmas elektromos gömben van Spyro, s ha nyomjuk az X-et nagyokat robban, miközben környezetét megsemmisíti.

Méreg - Poison : A méreg lelassítja, és tehetetlenné teszi áldozatait. A Sima erővel (R2) méreg buborékokat tudunk lehelni, minél erősebb a tapasztalat annál több darabot lövel, valamint Cynder egyik fegyverzete képessé teszi arra, hogy megsokszorozza a köpések számát. Az erősebb fokozatban (R1) egy nagy méregszerű nyúlvánnyal kell ugrálni, s ha a földről elpattanunk méreg buborékok esnek az ellenségre.
Félelem - Fear : szintén tehetetlenné teszi az ellenséget - nem tud mozogni. A sima erővel (R2) sikítani lehet, több hanghullámon. Az erősebb fokozatban (R1) félelem bombák követik az ellenséget, s csapódnak belé. Minél tapasztaltabb vagy, annál erősebb a félelem hatása!
Szél - Wind : sokkal különlegesebb elem mint Spyroé. Sima fokozatban (R2) a széllel meg lehet ragadni az ellenséget és odavágni a többinek, az erősebb fokozatban (R1), mi magunk tornádóként felkaphatjuk az ellenséget, és sokáig foroghatunk.
Megjegyzem, hogy elég lassan megy le ennek az elemnek az ereje.
Árnyék - Shadow: Árnyékkal osonni, fojtogatni, és a másikat a másiknak fordítani lehet. Sima fokozatban (R2) árnyékként suhanhatunk az ellenség allá, s ott előptörhetünk miközben széttépjük, valamint ha erős a tapasztalatunk, az árnyékból kezek törnek elő, amik megfojtják az ellenséget. Az erősebb fokozoatban (R1) rálehelhetjük az ellenségre a sötétséget és a saját oldalán harcol a "szövetségesei" ellen. |